Spodnie dla aktywnego przedszkolaka


Przeprowadziłam ostatnio inwentaryzację spodni syna no i okazało się, że nie mam mu co na pupę (albo raczej na kolana) założyć.


Ponieważ nie jestem z tych rodziców, którzy w takiej sytuacji zabraniają dzieciom dobrej zabawy, to postanowiłam odpowiednio go do tych kolanowych szaleństw przygotować.

Zastanawiałam się co zrobić by spodnie przetrwały nieco dłużej i wymyśliłam, że uszyję mu spodnie ze wstawkami na kolanach z mocniejszego materiału.
Padło na softshell który wydaje mi się że spełni moje oczekiwania.

Wzięłam mój sprawdzony już wielokrotnie wykrój na spodnie i przecięłam go tak by na wysokości kolan zrobić softshellową wstawkę. Następnie wycięłam wszystkie elementy: kolana - softshell, reszta - dresówka (w jednych spodniach użyłam dresówkę drapaną, w drugich: dresówkę pętelkę).


Pierwszym krokiem jest zszycie przodów nogawek - czyli przyszycie górnych i dolnych elementów do wstawek.


Następnie stębnuję (jak na zdjęciu)


Dalej postępuję już jak przy "zwykłych spodniach", czyli kolejno: przyszywam jeden element kieszeni i stębnuję.


Przyszywam drugi element worka kieszeniowego.


Zszywam przód i tył


Zszywam zewnętrzne części nogawek.


Zszywam nogawki po wewnętrznej stronie.


Później na koniec tylko pozostaje wykończyć nogawki na dole i wszyć tunel z gumką na górze spodni i...


... gotowi na szaleństwa.



Komentarze

  1. Super! A jaki jest Twój sprawdzony wykrój? Bo te co testowałam nie są na chudzielca, a te Twoje to chyba takie „slimy”... bardzo ładnie wyszły. Też chciałam coś takiego stworzyć mojemu przedszkolakowi. Myślałam o ortalionie dodatkowo, a może softshell fajnie się sprawdzi...

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, też jestem ciekawa wykroju, bo mam tylko na pumpy, ale nie sprawdzają sie u nas w ogóle. BTW super pomysł z tymi wstawkami z softshellu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty